Saturday, May 23, 2009

رادیو، مدیریت و جامعه-دکتر حسن خجسته



  • صفحه دريافت كتاب

  • اين کتاب در ادامه طرح مباحث جامعه شناسی راديو به نگارش در آمده است. اما مولف در اين کتاب از ديدگاه تحول سازمانی، مديريت تحول و تبعات و پيامد های اجتماعی آن به عرصه جامعه شناسی راديو نگريسته است. وی با نگاهی ميان رشته ايی به سازمان راديو، از تحول سازمانی و چگونگی تاثير آن به دیگر رسانه ها سخن به ميان آورده اند. در برخی فصل ها با نگاهی بيرونی به سازمان رسانه ها در عرصه جهانی نگريسته اند و پيوند آن را با ديگر حوزه های مرتبط چون فناوری و روابط بين الملل برجسته ساخته اند و در برخی ديگر از فصول از درون به سازمان رسانه ها و به ويژه راديو نگاه کرده اند و از ضرورت تحول و مديريت در ساختار سازمانی سخن گفته اند.
    از ديد نويسنده کتاب، ايجاد تغيير و تحول در هر سازمانی، فعاليت و اقدامی دشوار و خطير است. از سويی موفقيت هايی در پی دارد. يک سلسله هزينه ها و شکستهايی نيز ممکن است وجود داشته باشد. مديريت عالی بايد فرآيند تحول را آغاز کند و بر انجام کامل آن متعهد شود.
    در اين کتاب مباحثی چون رسانه های سنتی در عصر ديجيتال، ساختار سازمانهای رسانه ايی، ضرورت های برنامه ريزی در راديوهای تخصصی، مديريت تحول در راديو مطرح شده است.

    No comments: