Saturday, May 23, 2009

گفت و شنود های رسانه اي-اندرو تولسون،پروين حيدری



  • صفحه دريافت كتاب

  • اين کتاب که در 9 فصل نگارش يافته است؛ بدنبال شناخت چگونگی طراحی شکل های گوناگون گفت و گو در برنامه های مختلف به منظور جذب مخاطب بيشتر است. گفت و گو های مطرح در اين کتاب از برنامه های زنده پياده شده اند. علت انتخاب اين گفت وگوها، تأثير شگرف آنها بر کارکرد رسانه در آينده است. در اين برنامه ها مخاطبان نيز با شرکت کنندگان در برنامه همراه شده و ميان آنها تعامل برقرار شده است و اين راز موفقيت چنين برنامه هايی به شمار می آيد. اين کتاب در دو قسمت تدوين يافته است.
    نويسنده در بخش اول از قسمت اول، اهميت و جايگاه گفت وگوهای رسانه ايی را بررسی می کند. در بخش دوم به بررسی مفاهيم کليدی برگزيده که از مبحث تحليل ارتباط گفتاری و شفاهی مشتق شده است، و ارتباط آنها با گفت و گوهای رسانه ايی می پردازد. اما در قسمت دوم نمونه هايی از گفت و گوهای رسانه ايی با هدف بررسی گونه های مختلف برنامه سازی با توجه به فرم اصلی گفت وگو ارائه می شود. بطور کلی مباحثی چون تعامل، تحليل گفت وگوهای رسانه ايی، گفت وگوهای خبری، سياسی، ورزشی، جوانان و گفت وگو با شخصيت ها در اين کتاب مورد مطالعه قرار گرفته است.

    No comments: