Saturday, May 23, 2009

پادکست و آینده رادیو -معصومه شهبندی



  • صفحه دريافت كتاب

  • اين كتاب در واقع مجموعه مقالات ارائه شده در نشست تخصصي (پادكست و زندگي روزمره) را در بر مي گيرد. پادكست به عنوان رسانه جديد در سالهاي 2005 و 2006 به اوج شهرت رسيد و در حوزه هاي مختلف كاربرد دارد. از جمله سوالات مطرح در اين كتاب آن است كه آيا پادكست رقيب راديوست يا مكمل آن به شمار مي آيد؟ با مطالعاتي كه در اين حوزه انجام گرفته است به اين نتيجه رسيده اند كه پادكست نه تنها رقيب راديو به حساب نمي آيد بلكه مكمل فعاليت هاي آن نيز مي باشد و راديو از ظرفيت هاي جديدي كه پادكست در اختيارش قرار مي دهد نيز بهره مند مي شود.
    پادكست داراي گونه هاي مختلفي از جمله اقتصادي، تفريحي، خبري و شخصي مي باشد. از سوي ديگر مي توان گفت گسترش استفاده از پادكست در جامعه مي تواند از نظر اجتماعي تاثيرات عميقي در فرايند ارتباطات بگذارد. اين پديده اگر چه تحت تاثير پيشرفت هاي تكنولو‍‍‍‍ژيك و دانش ارتباطات قرار دارد، اما مانند ساير اختراعات مي تواند منشأ تحولاتي در عرصه جامعه باشد و مخاطبان رسانه ها را به فضاي جديدي وارد كند و حوزه نويني براي ارتباطات ميان افراد بوجود آورد.

    No comments: