Saturday, May 23, 2009

معيارهای اخلاق رسانه ايی-محمد مهدی لبيبی



  • صفحه دريافت كتاب

  • اخلاق رسانه ايی هر چند تابع اصول و قواعد کلی و جهان شمول است، اما سبب ريشه گرفتن آن از مجموعه ارزش های بطن جامعه می تواند از جامعه ايی به جامعه و فرهنگ ديگر متفاوت و متغيير باشد. لذا تدوين اصول کلی اخلاق رسانه ايی به سادگی تدوين قواعد کلی حقوق رسانه ها نيست و در هر فرهنگ و جامعه ايی تعاريف خاص خود را دارد. رسانه به عنوان ميانجی ميان هنجارها و ارزشهای اجتماعی و طيف وسيعی از مخاطبان عمل می کند و بايد حافظ مفاهيمی باشد که مخاطب توقع رعايت آنها را از رسانه دارد و اين انتظار به هنجارها و ارزشهای حاکم بر جامعه مربوط می شود.
    حفظ ارزشها و هنجارها در ارتباط ميان راديو و مسئولين چگونه است؟ در مقابل نهادهای اجتماعی، رسانه چه مسئوليتی به عهده دارد و اخلاق رسانه ايی در اين مورد چه حکم می کند؟ نقش قانون اساسی در تدوين اخلاق رسانه ايی چگونه شکل می گيرد؟ اينها موضوعاتی است که نيسنده کتاب در پی پاسخگويی به آنهاست. اين کتاب در سه فصل نگاشته شده است.

    No comments: