Sunday, August 3, 2008

لطفا در نظرخواهي شركت كنيد




دوستان سلام

همانطور كه از ابتداي كار اعلام شد هدف اين وبلاگ وگروه كتابهاي رايگان فارسي فقط وفقط ترويج زبان وادب پارسي و اشاعه فرهنگ استفاده از كتاب الكترونيك بود.
در معرفي كتاب ها در وبلاگ نيزكوشيده شدحتي الامكان كتابهاي تروريستي يا موهن و ضد مذهبي معرفي نشود واين نه از روي اعتقاد به سانسور عقيده مخالف ،كه به دليل نياز به كاهش حساسيت دولتمردان بود.
اما با آمدن كابينه مهرورز آقاي احمدي نژاد ،شرايط روز به روز سخت تر وكار فرهنگي نيز دشوار ترمي شود.
لابد يادتان هست كه دوبار به دليل بالا گرفتن تهديد ها وارعاب مجبور به تعطيل موقت وبلاگ شدم.
در آن دوبار واكنشهايي از طرف خوانندگان داشتم كه من را متهم به تك روي كرده و وادار به از سر گيري كار مي كرد.

اما امروز شرايط واقعا سخت است و تهديدها به مرحله جاني رسيده است.

فلذا تصميم گرفته شد اين بار با نظرخواهي از شما ،آينده وبلاگ وگروه را رقم زنم.
از شما مي خواهم بگوييد چه بايد كرد؟

بمانيم وفقط وفقط كتابهاي مجاز وغير سياسي معرفي كنيم واز معرفي كتب دگر انديش خودداري كنيم
يا
تا فرصتي دوباره و ايجاد فرج در فضاي ادبي سياسي كشور،فعاليت گروه ووبلاگ را متوقف كنيم

توجه كنيد كه فقط دو گزينه وجود دارد وراه سومي متصور نيست
(حقير در دفعات قبل گزينه دوم را انتخاب كرد اما آخرين بار كه فعاليت وبلاگ متوقف شد يكي از خوانندگان خارج از كشور نامه داد ونوشت كه
نبايد بترسي و از خودت مايه بگذار تا روشنگري كني.
من هم در پاسخش نوشتم كه
اولا من نيت روشنگري ندارم.
ثانيا از جان خود هم مايه نمي گذارم كه اين بالاترين سرمايه ام است
ثالثا اگر مثل شما اين خوشبختي را داشتم كه ساكن ممالك توسعه يافته باشم وغم نان وتعقيب و زندان و.. را نداشتم كه ديگر خيالي نبود!)

چشم به راه آراي شما در نظر سنجي (واقع در ستون سمت راست وبلاگ)هستم

باقر كتابدار

8 comments:

Anonymous said...

من فکر نمی‌کنم بشود مرز مجاز و غیر‌مجاز را در ذهن آقایان شناخت.ازطرفی مگر عبور از فیلتر و دست‌یابی به کتاب‌هایی که غیرمجاز شناخته می‌شود چند ثانیه وقت می‌گیرد! به‌نظرم این‌ها تهدید است و شاید در ذهن تهدید کننده عملی، اما ترس ما واقعی. شما چیزی این‌}ا نگذاشتید که عملاً برای‌شان ارزش پیدا کردن وجود فیزیکی شما را داشته باشد، همیشه هستند کسانی که می‌ترسانند، من جای شما بودم با رعایت موارد ایمنی بیشتر ادامه میدادم ولی باز اگر مطلب گذاشتن فقط به‌قولی کتاب‌های مجاز باشد، باز هم مورد استفاده من هست و از شما ممنون.کتاب‌های رمان، فلسفه و ... هست که در لایه‌های درونی خیلی حرف بیشتر از اعلامیه‌مانندها دارند و اگر آن‌‌ها این‌ها را مجاز میدانند، نمی‌دانند جلویِ درک و تفکر را نمی‌شود گرفت. مدت‌هاست از این‌جا استفاده میکنم و باز هم ممنون‌ام.

Anonymous said...

bemanid

Anonymous said...

بمانيد و در ماندن شک نکنيد،آنان که رفتن شما را خواستارند خود معناي ماندن شما را مي فهمند

Anonymous said...

با سلام وخسته نباشيد به شما انسان وارسته خواهشمنديم به فعاليتهاي خود همچنان ادامه بدهيد همه ما اميدواريم روزي برسد كه حقايق آشكار شود و همگان به ماهيت بازيهاي در جريان پي ببرند

Anonymous said...

وارتان سخن بگو
مرغ سکوت جوجه مرگ فجیعی را در آشیان به بیضه نشته است.

Anonymous said...

به جمهوریه اسلامی چیبگیم اسلام ترس وحشت ازخواندن یه کتاب متفاوت باعقاید آقایون. مذهب شک به هیچ دردی نمیخوره
ولی شما مواظب خودت باش من که شخصا و از صمیم قلب ازت خیلی ممنونم کارت خیلی عالی بود تو این زمونه که اندیشیدن و خوندن جرمه کارت کارستان بود فعلا بیخیالشو مواظب خودت باش به امیده روزیکه تو مملکته ما هرکسی آزاد باشه که هرعقیدهایداشته باشه
برات آرزوی موفقیت میکنم

Anonymous said...

کتابخانه سخاوتمند کتابدار
لطفاٌ با جو جدید ادامه بدهید اما بسیار با احتیاط. چون همه ما
می خواهیم بمانیم و ادامه بدهیم.مرز بین بودن و نبودن به کوتاهی یک دم است پس با دقت وموشکافانه بمانید تا فراموش نشوید.به آن طرف آبی ها هم باید گفت نظرات مقاومتی را ما باید بدهیم نه شما که درامنیت هستید.

Anonymous said...

ازمطلب زیباتون ممنون هستم
از اینکه مطالب علمی رو نوشته بودین واقعا استفاده کردم
تلاش شما در جهت علمی و نه عوام زدگی جدا جای تقدیر دارد.
دوستدارتان:محمود