Friday, August 22, 2008

گويندگي و فن بيان (كتاب اول)-غلامعلي امير نوري فروردين 1384‌




  • دانلود
    اين كتاب به عنوان نخستين گام در راه دانستن نكته هاي اساسي درباره بيان فارسي و آگاهي هاي لازم براي پويندگان اين راه به خصوص براي گويندگان، نويسندگان، تهيه كنندگان، سردبيران، مديران و مسئولان و همه كساني كه در اين مجموعه فرهنگي صداوسيما كار و خدمت مي كنند، دانستن نكات مربوط به زبان و بيان فارسي از مهم ترين وظايف است.
    كتاب حاضر اولين گام در ارائه نكته هاي اساسي راجع به زبان و بيان فارسي است. بيان معيار براي راديو و تلويزيون كه از موضوعات متنوع و شايان توجه چون فن بيان و گويندگي، زبان مشترك فارسي دري، استقلال، مرز و قانون، زبان و زبان شناسي، زبان گفتار و نوشتار، توانايي ها و ويژگي هاي گفتار و نوشتار، زبان راديو و تلويزيون، كتبي يا شفافي، توانش يا توانايي هاي زبان، زبان يا بيان راديو نمودي تازه، ... برخوردار است.
    مكانيزم صدا و شيوه هاي صداسازي و چگونگي آن و به طور كلي گويندگي در راديو و تلويزيون را در كتاب دوم ارائه خواهد شد.
    كتاب سوم با توجه به كتاب ارزشمند استاد ابوالحسن (غلط ننويسيم) نام “غلط نخوانيم” را خواهد داشت، با تمام توضيح هاي لازم و دلايل انتخاب تلفظ واژه ها در راديو و تلويزيون براي گويندگان.
  • 1 comment:

    Anonymous said...

    با عرض تشكر فراوان از شما عزيز كتابي بسيار عالي بود لطفا كتاب‌هاي ديگري اگر در زمينه سينما و تلويزيون و تئاتر داريد برايم ارسال نمائيد
    با تشكر فروان از زحمات شما