Tuesday, July 14, 2009

روزنامه نگاران ايران و آموزش روزنامه نگاري-دكتر محسنيان و همكاران


  • روزنامه نگاران ايران و آموزش روزنامه نگاري-دكتر محسنيان و همكاران

  • دفتر مطالعات و برنامه ريزي رسانه ها نسخه ديجيتال كتاب روزنامه نگاران ايران و آموزش روزنامه نگاري را بر روي وب سايت رسانه قرار داد .
    به گزارش روابط عمومي دفتر مطالعات و برنامه ريزي رسانه ها، فاطمه كيهان مدير انتشارات دفتر با اعلام اين خبر گفت: دومين بخش از نتايج طرح تحقيقي وضعيت نيروي متخصص مطبوعات و آموزش روزنامه نگاري در ايران بر روي وب سايت رسانه قرار گرفت .
    وي افزود : نتايج اين تحقيق كه توسط دكتر محسنيان و همكاران در كتابي با عنوان « روزنامه نگاران ايران و آموزش روزنامه نگاري » آمده است براي اولين بار در سال 1373 از سوي مركز مطالعات و تحقيقات رسانه ها منتشر شد . [علاقه مندان مي توانند بخش اول را كه با عنوان: پيام‌آفرينان مطبوعات ايران، منتشر شده است. در اين لينك مطالعه و بارگذاري كنند.]
    نتايج تحقيق ياد شده نشان مي دهد كه روزنامه نگاري در ايران از لحاظ جنبه هاي تخصصي و فني نتوانسته همگام با پيشرفت هاي تخصصي و روزنامه نگاري در جهان حركت كند . از اينرو ضرورت پرداختن به آموزش روزنامه نگاري با تكيه بر فنوني كه متناسب با نيازها و شرايط كنوني كشورمان باشد براي روزنامه نگاران ايران ضروري است . مهم تر اينكه فعاليت مطبوعاتي در ايران نياز به بستري دارد كه نيروهاي آموزش ديده بتوانند با حركت در آن به وظيفه خويش عمل كنند.

    No comments: