Saturday, February 14, 2009

اصول‌ تهيه‌ برنامه‌هاي‌ راديويي‌ - ايرج‌ برخوردار




به ‌طور كلي‌ اثربخشي‌ و بقاي‌ راديو به‌ عنوان‌ اولين‌ و مهم‌ترين‌ رسانه‌ گرم، تابعي‌ از چگونگي‌ و نحوه‌ تهيه‌ و پخش‌ برنامه‌هاست. به‌عبارت‌ ديگر تهيه‌ برنامه‌هاي‌ راديويي‌ به‌عنوان‌ يك‌ فن‌ و مهارت، همچون‌ ساير حرفه‌ها از اصول‌ و قواعدي‌ خاص‌ تبعيت‌ مي‌كند كه‌ آشنايي‌ و كاربرد اين‌ اصول‌ و قواعد در راديو؛ مانند: هدف‌ برنامه، تحقيق، طراح‌ برنامه‌ و كارآيي‌ و اثر بخشي‌ برنامه‌ها در درجه‌ نخست‌ و موفقيت‌ شبكه‌ها را در وجه‌ دوم‌ تضمين‌ مي‌كند.

در همين‌ جهت‌ و با توجه‌ به‌ فقدان‌ منابع‌ مكتوب‌ در اين‌ زمينه، اين‌ كتاب‌ به‌ اصول‌ تهيه‌ برنامه‌هاي‌ راديويي‌ به‌ سبكي‌ كاملاً تجربي‌ و كاربردي‌ پرداخته‌ است.

در اين مجموعه‌ علاوه‌ بر اصول‌ تهيه‌ برنامه‌ها، به‌ ساير عامل‌ موثر در تهيه‌ برنامه‌هاي‌ راديويي‌؛ مانند: تجهيزات‌ و امكانات، عوامل‌ انساني‌ در برنامه‌سازي، تمهيدهاي‌ راديويي‌ (تكنيك‌هايي‌ براي‌ ايجاد فضاي‌ لازم‌ جهت‌ القاء بهتر و سريع‌تر مفاهيم‌ مورد نظر، تغيير، تعويض‌ و جابه‌جايي‌ فضاها، زمان‌هاو مكان‌ها)، نگارش‌ راديويي‌ و موسيقي‌ در راديو، به‌ منظور ارتقاء كيفي‌ برنامه‌ها، پرداخته‌ شده‌ است.


  • صفحه دريافت كتاب
  • No comments: