Thursday, July 16, 2009

بی بی در زندان حاکم-زنده یاد حمیدعاملی


  • بی بی در زندان حاکم-زنده یاد حمیدعاملی
  • قصه های خوب برای بچه های خوب(قصه های کلیله ودمنه)-زنده یاد مهدی آذریزدی


  • قصه های خوب برای بچه های خوب(قصه های کلیله ودمنه)-زنده یاد مهدی آذریزدی
  • يا ابوالفضل-عليرضا ذيحق


  • يا ابوالفضل-عليرضا ذيحق
  • جامعهٔ مدنی، مبارزهٔ مدنی-جین شارپ،رابرت هلوی،مهدی کلانترزاده


  • جامعهٔ مدنی، مبارزهٔ مدنی-جین شارپ،رابرت هلوی،مهدی کلانترزاده

  • این کتاب به ارائهٔ شیوه‌هایی می‌پردازد که ضمن انتقاد و تقابل با حکومت‌ها، از آسیب به نهادهای مدنی و گسترش هرج و مرج، که خود زمینهٔ برآمدن حکومت‌های غیر مردمی جدید است، نیز پیش‌گیری می‌نماید.
    نویسندگان برای دستیابی به جامعه‌ای مردم‌سالار در فرایند گذار از سیستم‌های خودکامه به دموکراسی، مواردی را پیشنهاد می‌کنند از جمله:
    -آزمودن نهادهای مدنی موجود، قبل از توسل به این شیوه
    -توجه به بستر فرهنگی و اجتماعی جامعه و بررسی ظرفیت و توانایی‌های موجود
    -مشخص کردن هدف و تعریف گروه مخالف
    -پایان دادن به مبارزه و نافرمانی بی‌خشونت، پس از تحقق هدف و خودداری از گسترش آن و ایجاد هرج و مرج
    -استفاده از شیوه‌های مبارزهٔ شهروندی متناسب با هدف فرهنگی و شرایط جامعه
    -دقت و توجه به اصل "خشونت‌پرهیزی و اتکا به رفتار مدنی و شیوه‌های بی‌خشونت" در تمام مراحل

    Tuesday, July 14, 2009

    آمریکا وچند شعر دیگر-آلن گینزبرگ،رامتین


  • آمریکا وچند شعر دیگر-آلن گینزبرگ،رامتین
  • روزنامه نگاران ايران و آموزش روزنامه نگاري-دكتر محسنيان و همكاران


  • روزنامه نگاران ايران و آموزش روزنامه نگاري-دكتر محسنيان و همكاران

  • دفتر مطالعات و برنامه ريزي رسانه ها نسخه ديجيتال كتاب روزنامه نگاران ايران و آموزش روزنامه نگاري را بر روي وب سايت رسانه قرار داد .
    به گزارش روابط عمومي دفتر مطالعات و برنامه ريزي رسانه ها، فاطمه كيهان مدير انتشارات دفتر با اعلام اين خبر گفت: دومين بخش از نتايج طرح تحقيقي وضعيت نيروي متخصص مطبوعات و آموزش روزنامه نگاري در ايران بر روي وب سايت رسانه قرار گرفت .
    وي افزود : نتايج اين تحقيق كه توسط دكتر محسنيان و همكاران در كتابي با عنوان « روزنامه نگاران ايران و آموزش روزنامه نگاري » آمده است براي اولين بار در سال 1373 از سوي مركز مطالعات و تحقيقات رسانه ها منتشر شد . [علاقه مندان مي توانند بخش اول را كه با عنوان: پيام‌آفرينان مطبوعات ايران، منتشر شده است. در اين لينك مطالعه و بارگذاري كنند.]
    نتايج تحقيق ياد شده نشان مي دهد كه روزنامه نگاري در ايران از لحاظ جنبه هاي تخصصي و فني نتوانسته همگام با پيشرفت هاي تخصصي و روزنامه نگاري در جهان حركت كند . از اينرو ضرورت پرداختن به آموزش روزنامه نگاري با تكيه بر فنوني كه متناسب با نيازها و شرايط كنوني كشورمان باشد براي روزنامه نگاران ايران ضروري است . مهم تر اينكه فعاليت مطبوعاتي در ايران نياز به بستري دارد كه نيروهاي آموزش ديده بتوانند با حركت در آن به وظيفه خويش عمل كنند.

    Monday, July 6, 2009

    توحید مفضل- امام جعفرصادق(ع)


  • توحید مفضل- امام جعفرصادق(ع)

  • تفکر و تدبر در آیات خلقت و افرینش از بزرگترین عبادات و عامل اصلی کشف و شهود است انسان های مفکر و اندیشمند که شیوه صحیح اندیشه و فکر را می دانند و به پدیده های خلقت با دقت و ظرافت می اندیشند به ایده ها و نظریات جدیدی می رسند. کشف رازهای طبیعت و موجودات چشمه هایی از حکمت را در خود دارد و دانشمندان و علما بزرگ از این راه به عظمت خالق پی می برند و در ضمن پاسخی برای سئوالات پیدا می کنند.
    علم پزشکی و زیست شناسی و بخصوص بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی مرهون مطالعه برروی مخلوقات و کشف راز و رمز های درون سلول ها و مواد بوده است بسیاری از داروها و درمان های امروزی حاصل اموخته های ما از طبیعت است خداوند در طبیعت همه انچه را که باید بدانیم قرار داده است و تنها چشمی بصیر و شکافنده است که با تفکر و اندیشه این رازها را مشاهده کند
    کتاب توحید مفضل درس های امام جعفر صادق ع به شاگردش مفضل است که برخی از اسرار افرینش را در 14 قرن قبل برای او توضیح می دهد خواندن این کتاب را به همه دانشجویان محققین و دانشمندان و اهل تفکر و اندیشه توصیه می کنیم

    مرکز تحقیقات بیولوژی مولکولی

    معرفی كتاب توحید مفضل

    امام صادق (ع) این حدیث بلند را در چهار روز و چهار نشست، بر مفضل املا فرموده ‏است. شاید بتوان براى هر مجلس عنوانى كلى را بر شمرد.

    *
    مجلس اول: درباره شگفتیهاى آفرینش انسان
    *
    مجلس دوم: درباره شگفتیهاى آفرینش حیوان
    *
    مجلس سوم: درباره شگفتیهاى آفرینش طبیعت
    *
    مجلس چهارم: درباره ناملایمات و گرفتاریها

    ‏ مشابهت استدلالهای "كتاب توحید مفضل" با "قرآن كریم"

    دعوت مردم به تأمل و تدبر درباره اشیا و موجودات پیرامون خود، یك شیوه قرآنى است. با ‏یك نگاه در می‌یابیم كه قرآن كریم بارها و بارها مردم را به تدبر و نگریستن در چیزهایى ‏فراخوانده كه مردم در طول روز و بلكه هر لحظه و هر ساعت با آن در تماس هستند.
    قرآن كریم مردم را تشویق می‌كند كه به “شتر”، “آسمان “ و “كوهها” و “زمین “ و... ‏بنگرند. راستى مگر مردم آنها را ندیده‌اند؟ در پاسخ باید گفت: آرى دیده‌اند. اما در آنها ‏درنگ و اندیشه نكرده‌اند. اگر مردم در همین امور به ظاهر "بدیهى" بنگرند و براستى در ‏آنها اندیشه و تدبر نمایند، به شگفتیهاى تمام اجزاى آفرینش پى می‌برند. امام صادق (ع) ‏نیز كه قرآن ناطق است مردم را به تأمل در كوه، دشت، دریا، آسمان، زمین، حیوان، ‏انسان، پرنده، درنده، و... فرا می‌خواند.
    نظم، تدبیر، حكمت، اندازه گیرى و هماهنگى در اشیا محیر العقول است. در این جهان ‏هستى همه اجزا، از ستاره تا ذره با حكمت شگفتى همراه است. اما چون انسان تدریجا ‏با این جهان هستى آشنا می‌شود براى او همه چیز عادى و طبیعى جلوه می‌كند. ‏هنگامى كه انسان به دنیا می‌آید هیچ نمی‌فهمد. اندك اندك رشد می‌كند و با پیرامون ‏خود آشنا می‌شود. این شناخت چنان آرام و تدریجى است كه ملموس نیست. اگر انسان ‏در آغاز تولد از درك بالایى برخوردار بود و ناگاه وارد این عالم هستى می‌شد، حیرت و ‏شگفتى مانع حیات طبیعى او می‌شدند.
    دعوت مردم به تأمل و تدبر درباره اشیا و موجودات پیرامون خود، یك شیوه قرآنى است. با ‏یك نگاه در می‌یابیم كه قرآن كریم بارها و بارها مردم را به تدبر و نگریستن در چیزهایى ‏فراخوانده كه مردم در طول روز و بلكه هر لحظه و هر ساعت با آن در تماس هستند