Tuesday, March 31, 2009
Monday, March 30, 2009
Sunday, March 29, 2009
Tuesday, March 17, 2009
بهاران خجسته باد
آن عید که دیده ای نگرید
فردا گذرش به کوچه ماست
روزهای خوشی در پیش داشته باشید.
می روم به وطن تاروزهایی چند با خانواده ومردم میهن عزیزم باشم
واحتمالا وضع اینترنت ایران پاسخگوی حجم زیاد کارهایم نخواهد بود.
احتمالا پس از سیزده بدر دوباره فعالیت را از سر خواهم گرفت.
ضمنا
فراموش نکنیم که بهترین عیدی برای دوستان وخانواده مان کتاب است
Sunday, March 15, 2009
انقلابیگری خرده بورژوایی-موریس لیبسون-حزب توده ایران
نهضت انقلابی جهانی با اشكال بسیار متنوع و گوناگون انقلابیگری خرده بورژوائی به مبارزه برمیخیزد. این اشكال از نظر ریشه های اجتماعی، خصائص ملی، شرایط تاریخی و سرانجام ویژگی های شخصی رهبران و ایدئولوگ های آنها با یكدیگر تفاوت دارند. اما علیرغم تمامی مظاهر متفاوتشان و حتی گاهی بی شباهتی آشكارشان، همه ی این اشكال دارای بسیاری خصائص ویژه ی مشترك هستند.
لنین هنگامیكه با نارودنیك ها مبارزه میكرد، مظاهر ایدئولوژی خرده بورژوائی را در روسیه و در غرب، بویژه نظریات نارودنیكها را با نظریات باصطلاح رمانتیست های اقتصادی در اروپا، مقایسه كرد. لنین گفت:
" لازم به تذكر نیست كه ویژگی های تاریخی و اقتصادی خاص روسیه از یكسو و عقب ماندگی شدید آن از سوی دیگر، باعث میشود كه نارودنیسم به ویژه دارای خصائص مشخص باشد. اما این مشخصات از دایره ی اشكال گوناگون همان نوع خارج نیست، و بنابراین همسانی نارودنیسم و رمانتیسم خرده بورژوائی را منتفی نمی كند".
با بكار گرفتن متدولوژی لنین، متوجه می شویم كه انقلابیگری خرده بورژوائی چین، مهر تكامل تاریخی و اقتصادی آن كشور را بر خود دارد. لیكن با مقایسه ی مائوئیسم با دیگر مظاهر انقلابیگری خرده بورژوائی بویژه آنارشیسم و تروتسكیسم، درمی یابیم كه آنها، علیرغم پاره ای اختلافات، همگی به نوع مشتركی تعلق دارند.
تجربه ی تاریخی پندآموز است. اما تكیه و توكل به آن عاری از خطر نیست. همیشه برای شخص این وسوسه وجود دارد كه خود را با این تسلی آرام سازد كه "چنین امری" قبلاً هم رخ داده است. و به آوردن قیاس بسنده كند، و ویژگی های خاص پدیده های تازه را، كه درك تكامل آن برای موفقیت در دفاع از ماركسیسم انقلابی ضروری است، نادیده گیرد.
تحقيقي در دين صابئين مندائي (جلد 2) انياني (ترجمه كتاب نماز)-مسعود فروزنده
مندائیان پیروان حضرت یحیی معمدان هستند که اصلی ترین رکن دینی شان غسل در آبهای جاری در روز یکشنبه است. تا قبل از وفات یحیی پیامبر در حوزه اورشلیم زندگی می کردند، پس از آن به موازات روخانه های دجله و فرات از شمال به جنوب مهاجرت و گسترش یافتند و در انتها در خرمشهر، آبادان، شوشتر و اهواز سکنی گزیدند.
تحقيق در دين صابئين مندائي(جلد 1 ) -مسعود فروزنده
مندائیان پیروان حضرت یحیی معمدان هستند که اصلی ترین رکن دینی شان غسل در آبهای جاری در روز یکشنبه است. تا قبل از وفات یحیی پیامبر در حوزه اورشلیم زندگی می کردند، پس از آن به موازات روخانه های دجله و فرات از شمال به جنوب مهاجرت و گسترش یافتند و در انتها در خرمشهر، آبادان، شوشتر و اهواز سکنی گزیدند.
Subscribe to:
Posts (Atom)